Klachtenregeling Als een gesprek geen oplossing biedt
Op school gaan we veel met elkaar om. En waar van iedereen inzet en prestaties worden verwacht, kunnen soms meningsverschillen, spanningen of botsingen ontstaan. Bijna altijd is een goed gesprek voldoende om weer samen verder te kunnen. Maar soms ontstaat er een situatie die om een andere oplossing vraagt. Dan kun je een klacht indienen.
Naar schoolleiding of klachtencommissie
De eerste stap die je hiervoor kunt zetten, is die naar de leiding van onze school. Mogelijk kunnen zij jouw klacht al verhelpen. Lukt dit niet? Dan kun je jouw klacht sturen naar een onafhankelijke commissie: de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC) of Geschillencommissie Bijzonder Onderwijs (GCBO).
Laat een vertrouwenspersoon helpen
Deze commissies onderzoeken jouw klacht en beoordelen of deze terecht is. Daarna geven zij de schoolleiding advies hoe ze jouw klacht het beste kunnen behandelen. Vind je het lastig om een klacht in te dienen? Dan staat een externe vertrouwenspersoon voor je klaar om je te helpen. Onze volledige klachtenregeling lezen? Download het hieronder.
Schoolleiding
Directeur S. Bouwers
s.m.bouwers@vomeo.nl
Klachtencommissie
www.onderwijsgeschillen.nl
www.gcbo.nl
Vertrouwenspersoon
Mevr. H. Diepenveen
0522 – 25 24 24